13/11/2018

De første byggegrunde er solgt i Høje Taastrup C

REKA Gruppen A/S har på vegne af West-Coast Real Estate III A/S købt de første fire byggefelter i byudviklingsområdet Høje Taastrup C – her skal bygges rækkehuse og lejligheder.

Så er der taget endnu et vigtigt skridt hen mod realiseringen af den nye bydel Høje Taastrup C: De første fire byggefelter er solgt til ejendomsudviklingsselskabet REKA Gruppen A/S, som på vegne af investeringsselskabet West-Coast Real Estate III A/S vil bygge 86 rækkehuse og fire punkthuse med ca. 65 lejligheder.

”Vi har i dag underskrevet aftalen med REKA Gruppen, og dermed har vi nået endnu en milepæl i Høje Taastrup C-projektet – de første grunde er solgt, og jeg ser meget frem til at se den nye by skyde op”, siger borgmester Michael Ziegler, som er formand for Arealudviklingsselskabet Høje Taastrup C.

Høje Taastrup C skal være en bydel med liv og aktivitet, og derfor bliver de fire grunde bebygget, så de har hver deres identitet og kan understøtte lokale fællesskaber for beboerne. Mixet af rækkehuse og etageboliger skal give en god variation i de fire områder.

”Mange ønsker sig nærhed til København og samtidig mere plads, lys og luft omkring familien. Derfor har vi en klar forventning om, at mange vil synes, at Høje Taastrup C er et yderst attraktivt sted at slå sig ned. Her er det hele – inklusive fine forbindelser til København og for den sags skyld til resten af landet. Vi glæder vi os rigtigt meget til at skulle i gang med at bygge både rækkehuse og punkthuse i høj kvalitet,” siger Jesper Kristensen, adm. direktør i investeringsselskabet West-Coast Real Estate, som er dannet af en række solide vestjyske investorer. Jesper Kristensen er også direktør i REKA Gruppen i Varde og udvikler ejendomsprojekter for West-Coast Real Estate sammen med advokatfirmaet Kirk Larsen & Ascanius.

En analyse fra pensionsselskabet Sampension udpeger Høje-Taastrup som en af de seks kommuner i hovedstadsområdet, hvor boligpriserne vil stige mest i de kommende år.

”Vi er glade for, at vi så hurtigt har solgt de første grunde - vi oplever en stor interesse fra både investorer, developere og borgere, og med den stadig større interesse for bosætning udenfor København, er Høje Taastrup C et naturligt sted at investere”, siger Lars Bloch, direktør for arealudviklingsselskabet.

De fire byggefelter ligger ved den nuværende Blekinge Boulevard, som bliver nedlagt for at skabe plads til den nye by. Fremover vil trafikken blive ledt af den kommende Ny Blekinge Boulevard.

REKA forventer at gå i gang med byggeriet i foråret 2020.

Om Høje Taastrup C

I de kommende år sker der en ambitiøs byudvikling i området mellem Høje Taastrup Station og City2. Byudviklingen varetages af Arealudviklingsselskabet Høje Taastrup C P/S, som ejes af de tre oprindelige grundejere i området – Danske Shoppingcentre P/S, EjendomsSelskabet Norden og Høje-Taastrup Kommune. Området kan rumme 1.200 nye boliger med plads til 3.000 nye beboere, og der bliver 107.000 m2 til erhverv og 9500 m2 til publikumsvendt service som butikker, supermarkeder mv. Høje-Taastrup Kommune bygger sit nye rådhus i den nye bydel.

Læs mere om Høje Taastrup C på www.htk.dk/htc

Om investorerne

Investorerne er foruden REKA Gruppen en kreds af andre solide, vestjyske erhvervsfolk bestående af Henning G. Kruse, Erik Bank Lauridsen, Peter Kirk Larsen, Claus Sørensens Fond Holding A/S, Kurt Skov, Claus og Thomas Tygesen og Henrik Styrup. West-Coast Real Estate blev dannet i 2009 af velhavende vestjyske investorer. Selskaberne har inden for de senere år bl.a. opført og solgt en stor boligejendom på Teglholmen med 140 lejligheder. Kredsen har investeret ca. 1,5 mia. kr. i boligbyggeri i hovedstadsområdet inden for de senere år.

REKA Gruppen har gennem 25 år arbejdet med projektudvikling, salg og administration af fast ejendom. Gennem årene har gruppen udviklet, istandsat, opført og solgt ca. 5000 boliger – både helårs- og ferieboliger. I de senere år har REKA Gruppen bl.a. udviklet og solgt en del rækkehusprojekter i og omkring Aarhus og København. REKA Gruppen er også kendt for udvikling og salg af Nordeuropas største ferie- og oplevelsescenter, Lalandia Billund, samt Lalandia i Rødby.

Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til

Lars Bloch, direktør for Arealudviklingsselskabet Høje Taastrup C – tlf., 23 26 00 30, mail: larsbl@htk.dk

Jesper Kristensen, adm. direktør i REKA Gruppen og investeringsselskabet West-Coast Real Estate, tlf.: 40 10 59 33, mail:jk@reka.dk

Vedhæftede tegninger kan frit benyttes: