16/5/2018

Nye 1-plans boliger i Frederikssund

21 nye boliger i Frederikssund – bygget som række- og dobbelthuse
– skal være med til at dække efterspørgslen efter nye, mindre 1-plans huse i Frederikssund. REKA Gruppen og Danhaus står bag de nye huse og tager første spadestik til august.

Til august bliver det første spadestik taget til 21 nye boliger på Ørnestens Vænge. Den nye bebyggelse går under navnet Frederikssund Strandpark. Der bliver både bygget 1-plans række- og dobbelthuse på den 8.000 kvadratmeter store grund, som ligger tæt på sundet. En sti fører de 200 meter ned til vandet gennem et rekreativt område, hvor der er livlig badeaktivitet om sommeren.

”Nærheden til smuk natur og vandet er ikke til at tage fejl af på Ørnestens Vænge. Og byen er tæt på – det tager fire minutter at komme til bymidten, som har alle faciliteter, og S-toget sørger for, at man kan komme til København på 34 minutter,” siger Jesper Kristensen, administrerende direktør i REKA Gruppen.

Erfarne firmaer bag

Det er REKA Gruppen fra Varde, som står bag projektet sammen med Danhaus fra Esbjerg, der skal bygge husene. REKA Gruppen har siden 1994 købt, udviklet og ledet ejendomsprojekter over hele landet, og Danhaus har i over 40 år opført tusindvis af huse i ind- og udland med speciale i kvalitetshuse med fokus på lavenergi og miljø. Sammen har de to parter projekteret og bygget over 300 huse.

Mangler mindre huse i Frederikssund

”Vi mangler nye, mindre huse til især unge familier og seniorer, som gerne vil bo tæt på den smukke natur og fjorden, og som vil have glæde af Frederikssunds tilbud og faciliteter. Samtidig kommer man til at bo i meget overskuelig transportafstand til København og resten af hovedstadsområdet. Her passer det nye projekt perfekt ind, og vi glæder os over at endnu et boligområde skyder op i kommunen,” siger borgmester John Schmidt Andersen fra Frederikssund Kommune.​

Alle Kvadratmeter er udnyttet

”Husene bliver på 107 til 126 kvadratmeter og med en effektiv udnyttelse af alle kvadratmeter. Rent arkitektonisk er husene tegnet i nordisk, minimalistisk stil, og materialevalget er truffet ud fra, at de fleste hellere vil have tid til livet end til at vedligeholde boligen og haven. Kvaliteten af materialer er derfor høj og en mindre have er let at holde,” fortæller Pelle Bach Bendtsen, som er projektudviklingschef i REKA Gruppen.

Tænk i udelivet

Livet i det fri kan bl.a. nydes fra en åben terrasse, en overdækket terrasse, eller man kan glæde sig over udsigten til vandet efter få minutter på gåben. Fra udsigtsbakken tæt ved vil man også kunne se den nye Kronprinsesse Marys Bro, som er ved at blive opført.

Vær med til at indrette husene

”De kommende beboere på Ørnestens Vænge kan selv være med til at designe huset indvendigt og vælge materialer. Eksempelvis kan man være med til at bestemme antal rum og –placering. Med hensyn til materialer kan køberne få indflydelse på køkken, bad, gulvbelægning, farver og terrasser. Det er tit de valg, vi selv træffer, som har indflydelse på, at den enkelte familie oplever, at de her får lige præcis det hus, de ønsker sig. Det vil vi gerne medvirke til,” siger Johannes Schmith, administrerende direktør i Danhaus.

Spadestik

Første spadestik tages i august, og husene vil være klar til indflytning fra starten af 2019.

Byggeprojektet kan følges på: www.reka.dk hvor man også kan skrive sig på en interesseliste.

Fakta:

De nye boliger i Frederikssund ligger centralt:

• Børnehave / Vuggestue 0,4 km.
  • Skole 0,6 km.
  • Strand 0,2 km.
  • Stadion / Sportshal 3,2 km.
  • Storcenter 2,4 km.
  • Indkøb 0,6 km.
  • Lystbådehavn 1,7 km.
  • Togstation / S-tog 2,6 km.
  • Busterminal 0,6 km.
  • Motorvej 1,5 km.
  • København 43 km.
  • Centrum 3,2 km.