14/1/2019

PATRIZIA investerer i ejendom ved kanalen på Teglholmen

PATRIZIA investerer i en turnkey ejendom ved kanalen på Teglholmen

• Ejendommen bliver overtaget ved færdiggørelsen i juni 2019
  • Investeringen vil give investorerne et stabilt afkast i de kommende år
  • Investeringen understøttes af en forventet befolkningstilvækst på 20 pct. i København over de næste 20 år

Augsburg/København, 14. januar 2019. PATRIZIA Immobilien AG, der er globale partner for paneuropæiske ejendomsinvesteringer, har indgået en aftale om at købe en turnkey ejendom ud mod kanalen i Københavns attraktive bydel, Teglholmen. Opkøbet sker på vegne af en af PATRIZIAs paneuropæiske boligfonde ‘PATRIZIA Wohn-Invest Europa I’. Den 6.672 kvadratmeter store ejendom med 71 boliger er lige nu under opførelse af KPC og bliver afleveret indflytningsklar i juni 2019. Sælger er et konsortium bestående af KPC og Reka, som har udviklet og opført flere projekter sammen i området i samarbejde med advokatfirmaet Kirk Larsen & Ascanius.

Louise Hertz, PATRIZIAs landechef i Danmark, udtaler: ”Denne turnkey-investering er en unik mulighed for at opkøbe en ejendom af høj kvalitet i en af Europas mest levende og beboelige hovedstæder. Københavns befolkningstilvækst kombineret med ejendommens attraktive beliggenhed betyder, at investeringen kommer til at give et stabilt afkast til vores investorer over de kommende år.”

København er fortsat en af de mest attraktive byer for ejendomsinvesteringer på grund af dens gode demografi, voksende økonomi og høje levestandard. Den primære drivkraft bag byens ejendomsmarked er befolkningstilvæksten, tendensen mod yderligere urbanisering i Danmark og generel bolig mangel.

Investeringen på Teglholmen følger adskillige core og core-plus investeringer på tværs af Europa i 2018 på vegne af fonden ’PATRIZIA Wohn-Invest Europa I’. Fonden har et mål om en samlet investeringsvolumen på 4,5 mia. kr. Opkøbet øger PATRIZIAs AuM i Danmark til 10 mia. kr.

PATRIZIA Immobilien AG:

PATRIZIA Immobilien AG har som aktivt investeringsselskab været på ejendomsmarkedet i Europa i mere end 35 år. PATRIZIAs aktiviteter inkluderer opkøb, administration, re-positionering og salg af bolig- og erhvervsejendomme via egne licenserede investeringsplatforme. Som global leverandør af ejendomsinvesteringer i Europa arbejder PATRIZIA som anerkendt forretningspartner for store institutionelle investorer og detailinvestorer i alle større europæiske lande. PATRIZIA forvalter ejendomsaktiver for næsten 298 milliarder kroner, primært som porteføljemanager for forsikringsselskaber, pensionsfonde, uafhængige fonde, opsparinger, andelskasser og som medinvestor. Se www.patrizia.ag for yderligere information.

Vedhæftede tegninger kan frit benyttes: